سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
قتل عام هفت عضو یک خانواده درکابل

قتل عام هفت عضو یک خانواده درکابل

 ۷ عضو یک خانواده در کابل پایتخت افغانستان توسط افراد مسلح کشته شده اند، افغانستان یکی از ناامن ترین کشورهای جهان به شمار رفته و حکومت این کشور در تامین امنیت شهروندان بی توجه بوده است.

کیهان نوین: مسئولان امنیتی شهر کابل روز دوشنبه گفتند که افراد مسلح ناشناس هفت عضو یک خانواده را شب هنگام به قتل رساندند. هنوز انگیزه و عامل این قتل خانوادگی معلوم نمی‌باشد.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس به خبرگزاری آلمان (دی پی آ) گفت که این حادثه حوالی ساعت ۲ نیمه شب دوشنبه در منطقه کارته سخی در غرب کابل صورت گرفته و سه زن و دو کودک شامل کشته شدگان اند.

سخنگوی پولیس گفت که این قضیه زیر تحقیق قرار دارد و وابستگان این خانواده گفته اند که آن‌ها مشاجره طولانی‌مدت با افراد دیگر داشتند.

هرچند هنوز معلوم نیست که دعوای این خانواده با افراد دیگر عامل این کشتار بوده، اما سخنگوی پولیس احتمال سرقت را رد کرد و گفت که هیچ چیزی از این خانه به سرقت نرفته است.

در افغانستان دعوا بر سر زمین همواره باعث درگیری‌های خشونت‌بار می‌شود. جنگ ۴۰ ساله میلیون‌ها تن را وادار به آوارگی کرده است و برخی از آن‌ها زمانی که برمی‌گردند، درمی‌یابند که املاک و خانه شان به کسان دیگری فروخته شده است.

به دلیل وجود فساد و ناکارآیی نهادهای دولتی، قضایای دعوا بر سر ملکیت و زمین به ندرت از سوی محاکم فیصله می‌گردند و به خشونت کشیده می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'