سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن۱۸ طالب در فاریاب افغانستان

کشته شدن۱۸ طالب در فاریاب افغانستان

منابع خبری گزارش داده اند که ۱۸ تن از نیروهای گروه تروریستی طالبان در منطقه فاریاب کشته شده اند،گفته می شود در درگیری میان طالبان و اردوی ملی افغانستان ۴ سرباز نیز  کشته شده.

کیهان نوین: مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان می‌گویند که در پی درگیری‌ میان نیروهای امنیتی با طالبان در بخش‌های این ولایت ۱۸ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۱۷ تن دیگر آنان زخمی شدند.

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب روز جمعه (۲۶دلو) به صدای امریکا گفت که این درگیری‌ها در ولسوالی‌های المار، پشتونکوت و گرزیوان این ولایت در مجموع ۱۸ جنگ‌جوی طالب کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شد.

آقای یورش، افزود که این درگیری‌ها بیش از ۱۳ ساعت دوام کرد که در آن چهار نظامی افغان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

در همین ‌حال شورای ولایتی فاریاب، از وضعیت ناگوار امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی کرده می‌گوید که فعالیت گروه طالبان بار دیگر در بخش‌های این ولایت افزایش یافته است.

صبغت‌الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با صدای امریکا ادعا کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هشت تن کشته و یازده تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان درباره وارد شدن تلفات بر جنگجویان این گروه چیزی نگفته؛ اما سخنگوی این گروه با فرستادن پیام به رسانه‌ها گفته است که در این درگیری برای نظامیان افغان تلفات زیادی وارد کرده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'