سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بازداشت چهار تن در اشنویه به ظن سیاسی توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات

 چهار شهروند کُرد توسط مأموران مسلح اداره‌ی اطلاعات اشنویه در استان آذربایجان‌غربی،بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.

4977-1کیهان نوین: بازداشت این تعداد جوان در سحرگاه روز شنبه، بیستم آذرماه در روستای “چشمه‌گُل” از توابع بخش مرکزی صورت گرفته است.

هویت این چهار شهروند کُرد شهرام طایی ٢٣ ساله فرزند اسماعیل، اهوند پیروتی ٢٥ ساله فرزند رسول، محمد طایی ٤٠ ساله فرزند رحمان و سلیم طایی ٥٠ ساله فرزند عبدالله اعلام شده است.
مأموران اطلاعاتی به روال گذشته “بدون برگه قضایی” و در “اقدامی رعب‌آور” به منازل مسکونی شهروندان کُرد حمله‌ور شده و برخی از وسایل شخصی آنان نظیر کتاب، جزوه و موبایل را با خود بردند.

درباره علت بازداشت‌ها گزارش دقیقی در دسترس نمی‌باشد اما نزدیکان این افراد از “احتمال” هواداری و ارتباط با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران خبر می‌دهند.

پیشتر شیرین عبادی، حقوقدان و برنده‌ی جایزه صلح نوبل در انتقاد از عملکرد وزارت اطلاعات حسن‌‌روحانی در بازداشت فعالان سیاسی به کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران گفته بود: “به آقای روحانی هشدار می‌دهم و ایشان را مسوول می‌دانم درباره کارهای خلاف قانونی که در وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد. زیرا که وزارت اطلاعات جز کابینه آقای روحانی است.”

در مدت یک‌ماه اخیر بیش از ١٥ شهروند کُرد توسط نهادهای امنیتی ایران در کُردستان بازداشت شده‌اند که سرنوشت بسیاری از آنها در هاله‌ای از ابهام می‌باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'