سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت، محاکمه و آزادی موقت ٨ شهروند کُرد

بازداشت، محاکمه و آزادی موقت ٨ شهروند کُرد

روز گذشته نیروهای امنیتی اشنویه یک شهروند مدنی به نام رزگار امینی را بازداشت کردند.

download-9کیهان نوین: وی پس از بازداشت، توسط مأموران اطلاعاتی به مکان نامعلومی انتقال داده شد. رزگار از کُردهای ارومیه است که مدتی می‌باشد در شهر اشنویه بسر می‌برد.

از اتهامات احتمالی وارده به این شهروند کُرد اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

همچنین دستگاه قضایی در کامیاران، دو فعال چپ‌گرا به نام‌های امید احمدی و مهرداد صبوری را به دادگاه احضار کرده است.آنان از طریق احضاریه برای حضور در دادگاه روز دوشنبه، دوازدهم ماه جاری فرا خوانده شده‌اند.این دو جوان کامیارانی اواخر اردیبهشت‌ماه امسال و در آستانه روز جهانی کارگر بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات بازداشت شده بودند.
٥ شهروند بازداشتی هرکدام با تودیع وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانیف موقتا آزاد شدند.هویت این شهروندان؛ لقمان امینی، فتاح پوراحمد، سلیم مولودی، لقمان عزیزی و جلال محمودی است.آنان تا زمان برگزاری دادگاه، موقتا آزاده شده و محاکمه طی اوایل آبان‌ماه برگزار می‌شود.

تاکنون هیچ نهاد حکومتی درباره بازداشت‌های اخیر کُردستان ایران( اشنویه، سنندج، مریوان، مهاباد، سقز، بوکان، سروآباد، سردشت و … واکنشی نشان نداده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'