سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین

پروانه مهراب خانی دانشجوی ترم هفت رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دلیل اعتقاد داشتن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شد.

150317144532_bahai_iran_512x288__nocreditکیهان نوین: پروانه مهراب خانی در حالی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین اخراج شد که وی یکی از دانشجویان استعداد درخشان این دانشگاه محسوب می شد و تنها ۲ ترم دیگر از تحصیل وی باقی مانده بود.

به گفته این شهروند بهایی محروم از تحصیل روز ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۵ از دفتر دانشگاه علوم پزشکی قروین با وی تماس گرفته شد و وی به همراه پدر خود به دفتر دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مراجعه کرد که ریاست

دانشگاه به این شهروند بهایی اعلام می کند که ” طبق دستور رسیده مجبور به ممانعت از ادامه تحصیل ” این شهروند بهایی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین می باشد.
همچنین به گفته پروانه مهرابخانی ریاست دانشگاه از وی می خواهد که ذکر دیانت بهایی در فرم ثبت نام را تکذیب کند و به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازد که این سخن با ممانعت این شهروند بهایی و تاکید بر بهایی بودن خود روبرو می شود.

این شهروند بهایی از تمام ریز نمرات خود تا ترم هفت را پرینت گرفته بود اما مسئول آموزش از مهر و تایید آن ممانعت کرد و پس از تایید تنها یک برگ ترم هفتم توسط دفتر آموزش متوجه نام این شهروند بهایی می شود و برگ مربوط به تایید ترم هفت دانشگاه را نیز از این شهروند بهایی می گیرد و همچنین مسئول آموزش به وی اعلام می کند که ” باید به معاونت کل دانشگاه بروی و پس از مراجعه به معاونت دانشگاه نیز آنها اعلام کردند که هیچ مدرکی ، حتی حکم اخراج نیز داده نمی شود و تنها می توانید به حراست دانشگاه مراجعه کنید”.

به گفته این دانشجوی محروم از تحصیل “مسئولان حراست دانشگاه همچنین می خواستند که کارت دانشجویی ام را از من بگیرند تا دارای مدرک دانشجویی نیز نباشم.”

پروانه مهرابخانی در حالی از این دانشگاه به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی اخراج شد که وی در سال گذشته به عنوان دانشجوی استعداد درخشان نامش در بنر دانشگاه علوم پزشکی قزوین نصب شده بود.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز

محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'