سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی از وضعیت عمر امامی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد

گزارشی از وضعیت عمر امامی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد

عمر امامی، زندانی سیاسی، هم اکنون بیستمین سال از دوران محکومیت خود را محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط در زندان یزد سپری می کند.

عمر-امامی-765x510کیهان نوین:  عمر امامی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، پس از گذشت ۲۰ سال، همچنان محروم از حق مرخصی، در زندان یزد نگهداری می شود و مقامات قضایی از اعطای آزادی مشروط نیز به وی خودداری می کنند. این درحالی است که این زندانی سیاسی بنا به تبصره ۱ ماده واحده قانون، شرایط لازم را جهت استفاده از آزادی مشروط دارد.

در تبصره ۱ ماده واحده قانون راجع به آزادی مشروط زندانیان، محکومان به حبس ابد پس از گذراندن ۱۲ سال از مدت حبس می‌توانند از آزادی مشروط استفاده کنند.

عمر امامی اهل روستایی”کلاش هوش” از توابع جوانرود در سال ۱۳۷۵ در کرمشاه بازداشت و در تاریخ ۶ آذرماه‌ سال ۱۳۷۵، در دادگاه انقلاب شهر کرمانشاه، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی به حبس ابد محکوم شد.

این زندانی سیاسی هم اکنون در زندان یزد نگهداری می شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'