سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بی اطلاعای از محل بازداشت۵شهروند مسیحی

بی اطلاعای از محل بازداشت۵شهروند مسیحی

پس از گذشت یک‌هفته از دستگیری پنج شهروند مسیحی بازداشت شده تهرانی در فیروزکوه، از محل نگهداری و وضعیت آن‌ها کماکان اطلاعی در دست نیست. 

img20160903_100653کیهان نوین: بنا براین گزارش از سرنوشت رامئیل بت تمرز، امین افشارنادری، هادی عسکری، محمد دهنوی و امیرسامان دشتی، پنج شهروند مسیحی و نوکیش که در روز جمعه پنجم  شهریور ماه جاری هنگام پیک‌نیک در شهرستان فیروزکوه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند، اطلاعی در دست نیست. بنا به گفته یکی ازنزدیکان خانواده این شهروندان در مورد محل نگهداری این بازداشتی ها نمی توان دقیقا پاسخ داد،زیرا خانواده هایشان نمی دانند در کدام زندان یا مرکز بازداشت به سر می برند.

به آن‌ها گفته شده در زندان اوین هستند. اما مسئولین این زندان حضور آن‌ها در این زندان را انکار می کنند. حتی به خانواده ها گفته اند هیچ یک از این اسامی در هیچ یک از زندان های ایران ثبت نشده اند.

یک منبع مطلع هم‌چنین در ادامه در مورد حضور وکیل در پرونده این شهروندان بازداشت شده گفت : تاکنون هیچ وکیلی در پرونده حضور نداشته، یعنی نمی تواند که حضور داشته باشد، چند وکیل تلاش کردند اما موفق نشدند.

روز جمعه ۵ شهریورماه 1395، رامئیل بت تمرز، امین افشارنادری، هادی عسکری، محمد دهنوی و امیرسامان دشتی، با همسرانشان به شهر فیروزکوه در استان تهران برای ماهیگیری و پیکنیک رفتند. حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر، ماموران وزارت اطلاعات به محل توقف آن‌ها حمله کرده، مردها را از زن‌ها جدا کردند. امین نادرافشار نیز هنگام درخواست حکم قضایی از آن‌ها مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است رامیئل بت تمرز از بازداشت‌شدگان فیروزکوه فرزند رهبر سابق کلیسای آشوری پنطیکاستی شهرآراء تهران است که پیش از این نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی داشته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'