سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستگیری بیش از800 فر طی دو روز در شیراز

دستگیری بیش از800 فر طی دو روز در شیراز

سرهنگ ناصر کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرد که کلانتری‌های شیراز در جریان اجرای طرح «ارتقاء امنیت اجتماعی» در دو روز ۱۳ و ۱۴ شهریور ۹۰۰ نفر را بازداشت کردند.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa1-600x330کیهان نوین: ناصر کشاورز گفت ۸۴ درصد از دستگیرشدگان تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بودند.

او افزود: «۳۹ سارق، ‌۱۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۳۲ متهم که اقدام به قماربازی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کردند نیز بین متهمان دستگیر شده دیده می‌شوند.»

این مقام انتظامی همچنین از بازداشت ۲۷۷ نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این عملیات خبر داد و گفت ۳۲۰ نفر اتباع خارجی غیرمجاز هم خود را معرفی کرده و دستگیر شدند.

نیروی انتظامی ایران سال‌هاست که طرح‌هایی مشابه طرح «ارتقاء امنیت اجتماعی» را در شهرهای مختلف به‌اجرا می‌گذارد و هر از چندی گروه زیادی از بزه‌کاران را دستگیر می‌کند اما این برخوردها تأثیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان جرم در جامعه ایران نداشته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'