سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تقاضای پناهندگی دو عضو تیم ملی اسکی ایران ازکشور سوئد

تقاضای پناهندگی دو عضو تیم ملی اسکی ایران ازکشور سوئد

دو عضو تیم ملی اسکی ایران که در اواخر شهریورماه جهت شرکت در مسابقه «رول اسکی» گوتنبورگ به سوئد سفرکرده بودند از اداره مهاجرت این کشور تقاضای پناهندگی نمودند.

panahکیهان نوین:این دو اسکی باز برجسته و عضو تیم ملی اسکی ایران یاسین شمشکی، ۲۸ ساله، و همسرش سمانه کیا شمشکی، ۲۶ ساله، هستند.

این زوج ملی پوش ایران که هم اکنون در استکهم بسر می برند گفتند که اواخر ماه اوت به همراه مصطفی میر هاشمی سرمربی تیم اسکی صحرانوردی جهت شرکت در رقابت های «رول اسکی» به سوئد آمده و روز یکشنبه از سوئد تقاضای پناهندگی کرده اند.

قبلا بازگشت تنهای سرمربی تیم اسکی از سوئد به ایران در ماه شهریورماه به این شایعه  در رسانه های ایران دامن زد که ملی پوشان اسکی ایران از سوئد تقاضای پناهندگی کرده اند. اما سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی ایران ضمن تکذیب پناهندگی شمشکی به رسانه های ایران گفته بود:

– این شایعه اصلا صحت ندارد. متاسفانه آنطور که ما شنیده‌ایم در ترمینال کیف و وسایل اسکی باز ما را دزدیده اند و تاخیر ورود وی به کشور به این دلیل است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سرمربی تیم به تنهایی به ایران بازگشته و به نظر نمی‌رسد موضوع به همین سادگی باشد نیز پاسخ داده بود که «پرواز سرمربی با ملی پوش اسکی متفاوت بوده است.»

اما امروز (سه شنبه)  دو ملی پوش ایرانی در گفتگویی کوتاه با خبرگزرای های سوئد تایید کردند که هر دو از سوئد تقاضای پناهندگی کرده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'