سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ناپدید شدن بیش از هشت هزارکودک پناهجو در آلمان

ناپدید شدن بیش از هشت هزارکودک پناهجو در آلمان

 میزان کودکان و نوجوانان پناهجوی ناپدید شده در آْلمان نسبت به ابتدای سال جاری میلادی دو برابر شده و اغلب این کودکان اغلب بین 14 تا 17 سال هستند.

thumbs_b_c_6e2b1af8438afce8ceedf19292e3f8a4کیهان نوین:  دفتر فدرال پلیس جنایی آلمان تاکید کرد که از اول ژوئیه هشت هزار و 991 کودک یا نوجوان پناهجوی بدون همراه ناپدید شده‌اند.

بیشتر این پناهجویان گم شده، نوجوان بوده و تنها 867 تن از آنها زیر 13 سال هستند.براساس کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند.

برهمین اساس نگرانی‌ها درباره آسیب پذیری پناهجویان نوجوان بدون همراه در برابر باندهای قاچاق و جنایی بسیار بالاست. با این حال پلیس فدرال آلمان اعلام کرده که شواهد زیاد و مشخصی درباه این مساله وجود ندارد.

برخی مواقع برخی از این پناهجوها برای دیدار با خویشاوندان، دوستان و دیگر اعضای خانواده خود به کشورهای دیگر می‌روند و ممکن است این پناهجوهای جوان و بدون همراه در نقاط مختلف چند بار ثبت نام کرده باشد.

در ماه فوریه آژانس پلیس اروپا(یوروپل)، اعلام کرد، پیش بینی می‌شود که دست کم 10 هزار پناهجوی کودک و غیر همراه بعد از ورود به اروپا ناپدید شوند.یوروپل چندی قبل اعلام کرد: این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'