سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
میثاق یزدان نژاد مجدا به حبس محکوم شد

میثاق یزدان نژاد مجدا به حبس محکوم شد

میثاق یزدان نژاد زندانی سیاسی سابق در پرونده ای جدید به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است. وی اخیرا در اردیبهشت ماه سال جاری پس از تحمل ٩ سال حبس از زندان سمنان آزاد شده است.

۱کیهان نوین: میثاق یزدان نژاد زندانی سیاسی سابق تنها ۱۰ روز پس از آزادی به حبس تعزیری جدیدی محکوم شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی سابق با اعلام این‌ که آقای یزدان نژاد در حکم جدید به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده به گزارشگر هرانا گفت: “این حکم جدید به خاطر پرونده ای است که اطلاعات سپاه پاسداران طی مدت چهار ماه بازداشت او در بازداشتگاه دو الف برای وی درست کرده و اساس آن مربوط به فعالیت های مدنی و اعتراضی او از جمله صدور بیانیه ها و مشارکت در اعتصاب غذاها در داخل زندان است.”

این منبع مطلع هم‌چنین در ادامه توضیح داد: “بعد از گذشت حدود ده روز از آزادی از زندان سمنان، حکم پنچ سال زندان به وکیل وی خانم شیما قوشه ابلاغ شد و آقای یزدان نژاد از طریق وی درجریان این حکم جدید قرار گرفت.”

منبع نزدیک به میثاق یزدان نژاد در پایان تصریح کرد: “این حکم در حال حاضر در مرحله تجدید نظر قرار گرفته است.”

لازم به یادآوری است میثاق یزدان نژاد، نوزده شهریور ۱۳۸۶ بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۳ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز از سوی شعبه ۳۶ تایید شد.

اتهام او شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق عنوان شده بود.

اعاده دادرسی او در حالی پذیرفته شد و حکم صادره از سوی شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور نقض شد که بیش از هشت سال از زندانی شدن وی می گذشت.

میثاق یزدان‌نژاد دانشجوی زندانی در نهمین سال حبس به زندان سمنان تبعید شد. این زندانی سیاسی دهم اسفند ماه سال ۹۴ از زندان اوین به این زندان منتقل شد و دوازدهم اسفند ماه طی یک ملاقات کابینی با خانواده‌اش دیدار کرد.

نهایتا مورخ ۲۱ اردیبهشت سال جاری، در نهمین سال حبس خود بعد از بررسی اعاده دادرسی وی، از زندان سمنان آزاد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'