سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقادگزارشگران بدون مرز برای حکم شلاق غیرانسانی یک روزنامه‌نگار درایران

انتقادگزارشگران بدون مرز برای حکم شلاق غیرانسانی یک روزنامه‌نگار درایران

سازمان گزارشگران بدون مرز حکم ضدانسانی شلاق محمدرضا فتحی وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار توسط بیدادگاههای جمهوری اسلامی را، غیرانسانی و مغایر با حقوق‌بشر، حقوق بین‌الملل دانست و آن را محکوم کرد.

150کیهان نوین: ٢۴ فروردین 94 بیدادگاه جمهوری اسلامی در شهرستان ساوه این روزنامه‌نگار را در پی سه شکایت از طرف کارگزاران  به اتهام «توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» به تحمل ۴۴۴ ضربه شلاق با اجرای ۷۴ ضربه در ۶ بار محکوم کرده بود. دادگاه تجدید نظر در ۲۲ تیرماه 95 حکم خود را «ضمن افزایش تعداد شلاق‌های تعزیزی از 74 ضربه به‌ سه فقره 77 ضربه شلاق بابت سه فقره بزه توهین و سه فقره 74 ضربه شلاق بابت اتهام نشر اکاذیب به سه فقره 76 ضربه شلاق تعزیری با اجرای مجازات اشد صادر کرده است.

این حکم به دایره اجرای احکام فرستاده شده است.فتحی که وبلاگی را به نام رادیو ساوه را اداره می‌کرد در تیر ماه امسال اعلام کرد که فعالیت رسانه‌یی خود را متوقف کرده است. وی همچنین از ‘فشارهای سخت و طاقت‌فرسا’ در دوران بازداشت خود خبر داده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'