سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“ورود گروه تروریستی داعش در قالب پناهجو به اروپا”

“ورود گروه تروریستی داعش در قالب پناهجو به اروپا”

مقامات ضدترویست دولت هلند  بر اساس اطلاعاتی که به‌دست آورده‌اند اعلام کردند که اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) «به‌طور متناوب» از مسیر پناهجویان به سوی اروپا استفاده کرده و وارد کشورهای اروپایی شده‌اند.

54591243_52160727efefaکیهان نوین: به‌گزارش خبرگزاری مقامات هلندی برای مبارزه با تروریسم دوشنبه  ۲۱ تیر در لاهه گزارش تازه‌ای را منتشر کردند که بر اساس آن در تابستان و پاییز گذشته افراد داعش از سوریه خارج شده و از طریق ترکیه و یونان خود را به اروپا رسانده‌اند و برخی از آن‌ها نیز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند.

اطلاعاتی که سازمان‌های امنیتی در اختیار این مقامات قرار داده‌اند نشان می‌دهند که «ده‌ها تن از داعشی‌ها در اروپا به‌سر می‌برند و یا در راه اروپا هستند». آن‌ها تحت دستور فرماندهی داعش در سوریه قرار دارند و از سوی شبکه‌های تروریستی محلی حمایت می‌شوند. بر این اساس خطر حملات تروریستی در آینده‌ای نزدیک در اروپا واقعی به‌نظر می‌رسد.

مقامات هلندی درباره این‌که شمار این افراد چقدر است و به کدام کشورها سفر کرده‌اند چیزی نگفته‌اند.

دیک اسخوف، هماهنگ‌کننده امنیت ملی و مبارزه با تروریسم در هلند گفت: «پس از آن‌که موج پناهجویی متوقف شد، برای داعشی‌ها نیز این مسیر دیگر جالب نیست.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'