سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
امتناع هیئت ایرانی از امضای سازماندهی حج

امتناع هیئت ایرانی از امضای سازماندهی حج

وزارت حج و عمره سعودی امروز جمعه، بیانیه ای درباره امتناع هیئت سازمان حج و زیارت ایران از امضای محضر توافقنامه سازماندهی حج، منتشر کرد.

213031_110کیهان نوین: در این بیانیه تاکید شده که وزارت حج و عمره چند پیشنهاد در پاسخ به درخواست های سازمان حج و زیارت ایران ارائه داد از جمله صدور روادید الکترونیکی برای حجاج ایرانی در داخل ایران بر اساس توافق حاصله با وزارت خارجه سعودی و تقسیم مساوی حجاج میان هواپیمایی مسافری سعودی و ایران.

همچنین پادشاهی سعودی با تعیین سفارت سوئیس جهت حفظ منافع حجاج ایرانی موافقت کرد، اما هیئت ایرانی بدون امضای محضر سازماندهی امور حجاج، سعودی را ترک کرد.

بر این اساس، وزارت حج و عمره پادشاهی عربی سعودی، تاکید کرد که هیئت نمایندگی ایران، با امتناع از امضای محضر، مسئول عدم حضور شهروندان این کشور در حج امسال است. بیانیه بار دیگر بر مخالفت شدید سعودی با سیاسی کردن حج و دین فروشی تاکید کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'