سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مسدود شدن حساب کاربری توییتر 125 هزار داعشی

مسدود شدن حساب کاربری توییتر 125 هزار داعشی

شبکه اجتماعی توییتر حساب ۱۲۵ هزار کاربر این شبکه اجتماعی را از سال ۲۰۱۵ به دلیل «ارتباط با داعش» مسدود کرده است.

301436_671کیهان نوین:خبرگزاری رویترز جمعه 16 بهمن 1394 بهمن گزارش داد، توییتر تنها زمانی اقدام به بستن یک حساب کاربری می‌کند که دیگر کاربران آن را به توییتر «گزارش» داده باشند.

مسئولان توییتر می‌گویند این شرکت برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به شکایات و گزارشات کاربران، تعداد افراد تیم مسئول رسیدگی به شکایات را افزایش داده است.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک طی سال گذشته سطح نظارت خود را بر آن دسته از حساب‌های کاربری بالا برده‌اند که مطالبی با محتوای «بحث برانگیز» منتشر می‌کنند.

مدیران این شبکه‌ها می‌گویند که از سوی دستگاه‌های قضایی زیر فشار هستند که موارد «فعالیت‌های تروریستی» شبکه‌های خود را به محاکم قضایی گزارش دهند.

توییتر اولین بار طی یک سال گذشته است که به طور رسمی ازتلاش‌های این شبکه برای جلوگیری از فعالیت کاربران مرتبط با داعش خبر می‌دهد. با این حال مسئولان توییتر در وبلاگ رسمی این شرکت نوشتند تنها در «شرایط مناسب» حاضر به همکاری با مراجع قانونی است.

گروه‌های اسلام‌گرای تندرو از جمله داعش بیشتر خبرها و پیام‌های خود را از طریق حساب‌های کاربری اعضای خود در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک اعلام می‌کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'