سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پرداخت نشدن سي ميليارد تومان از حقوق كارگران کارخانه مخابرات آي تي آی شيراز

پرداخت نشدن سي ميليارد تومان از حقوق كارگران کارخانه مخابرات آي تي آی شيراز

هاشم شمشیری، نماینده کارگران کارخانه مخابراتی آی‌تی‌آی شیراز گفت که حقوق و حق‌سنوات ۱۲۲۶ کارگر این کارخانه از سال ۱۳۸۵ تاکنون که ۳۰ میلیارد تومان است، پرداخت نشده است.

imageكيهان نوين: کارخانه آی‌تی‌آی شیراز از جمله کارخانه‌هایی است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل شد و در نهایت تعطیل گردید.

مهزاد مؤیدی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت که صاحبان این کارخانه قصد راه‌اندازی مجدد این کارخانه را ندارند، بلکه به‌دنبال استفاده از زمین این کارخانه برای ساخت‌وساز هستند.

به گفته نماینده کارگران کارخانه مخابراتی آی‌تی‌آی شیراز «تنها راه رسیدن کارگران به مطالباتشان برگزاری مزایده فروش این کارخانه است.»

شمشیری افزود: «ما با برگزاری مزایده مشکلی نداریم اما مطالبات ما نیز مانند بدهی‌ بانک‌ها و تأمین ‌اجتماعی باید به‌روز محاسبه و پرداخت شود.»

به گفته او اگر مطالبات ۳۰ میلیارد تومانی کارگران به نرخ روز محاسبه گردد، این رقم تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

در سال‌های اخیر ده‌ها کارخانه و واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی در ایران تعطیل شده‌اند.

بر پایه گزارش اتاق بازرگانی ایران و بر اساس بررسی‎های میدانی در استان‎های مختلف ۴۰ تا ۶۰ درصد واحدهای تولیدی ورشکسته و تعطیل شده‎اند، ۲۰ درصد به حالت نیمه تعطیل درآمده و با کاهش تولید روبرو شده‎اند و تنها ۲۰ درصد واحدهای تولیدی فعال‎اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'