سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تعطیلی بیش از ١٥هزار وا‌حد اقتصادی در دولت “تدبیر و امید”

تعطیلی بیش از ١٥هزار وا‌حد اقتصادی در دولت “تدبیر و امید”

توقف بیش از  ١٥ هزار وا‌حد اقتصادی و تولیدی طی ٢ سال گذشتە و واحدهای تولیدی نیز به دلیل سیاست‌های غلط بانکی متوقف شدەاند.

images(3)کیهان نوین: قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام نمود: “دولت روحانی تصور و باورش این است که سود بانکی یکی از عوامل تورم و رکود است، به همین دلیل در ٢ سال گذشتە از واحدهای تولیدی حمایت نکردە است و این مسالە باعث شد کم‌کم تعدادی از واحدهای اقتصادی، کە بر اساس آمارها ١٥ هزار واحد اقتصادیست، تعطیل شوند کە در واقع یک ظرفیت بزرگ مملکت به لحاظ اشتغال، گردش در سرمایه و ثروت کشور تعطیل شدەاند.

در همین زمینە “علی علی‌لو”عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کشور ما بدترین سیستم بانکی حاکم است.

در توجیە عرایضم باید بگویم درسال گذشته۱۲۰ هزار میلیارد سود سپرده‌های جاری ما بوده است کە این آمار وحشتناک است، این یعنی آتش به تولید یعنی چرخ تولید را قفل کن بگذار کنار.

وی همچنین اذعان داشت عامل اصلی مشکلات اقتصادی ما عبارتست از تداخل تمامی نهادها در امور اقتصادی.

برای مثال مجلس درگیر جریانات سیاسی و اقتصادی است.

از یک سو قانونگذاری می‌کند و از سوی دیگر بجای نهادهایی همچون قوه قضاییه، بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی و حراست‌ها وظیفە نظارت را بر عهدە دارد.

پس اساس مسئله مدیریت است تا مدیریت لنگ می‌زند، نمی‌توانیم کاری کنیم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'