سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نابودی میلیون‌ها دلار پول نقد داعش در بمباران هوایی موصل

نابودی میلیون‌ها دلار پول نقد داعش در بمباران هوایی موصل

یک منبع نظامی آمریکایی روز سه شنبه 22 دی ماه اعلام کرد، در حمله هوایی روز دوشنبه جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به یک مرکز ذخیره پول‌ نقد داعش در شهر موصل عراق، ملیون‌ها دلار از بین رفت.

indexکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع نظامی آمریکایی، که نخواست نامش فاش شود، گفت دو بمب با وزن 900 کیلوگرم بر مرکز ذخیره پول نقد داعش فرود آمد که منجر به آتش گرفتن مرکز و در نتیجه سوختن «میلیون ها» دلار شد.

وی افزود :«داعش این میلیون ها دلار را از فعالیت های غیر قانونی، از جمله فروش نفت،غارت و اخاذی به دست آورده بود.»

این منبع آمریکایی گفت:«از آنجا که داعش نمی تواند از سیستم بانک‌های دنیا استفاده کند مجبور است همه معاملات تجاری خود را به صورت نقد انجام دهد، لذا این گروه مراکزی را برای نگهداری اموال و پول نقد خود در موصل در نظر گرفته است.»

وی افزود:« پیشتر نیروهای ائتلاف یک بار چنین مراکز ذخیره اموال نقد داعش را بمباران کرده بودند اما بمباران روز دوشنبه تاکنون از همه بمباران‌های قبلی قوی‌تر و موثرتر بود».

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» به نقل از منابع نظامی آمریکا در بمباران مرکز ذخیره پول‌های نقد داعش، بین 5 تا 7 میلیون دلار از بین رفت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'