سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“من هرگز در دادگاه حاضر نخواهم شد”

“من هرگز در دادگاه حاضر نخواهم شد”

 سيد محمد ابراهيمى فعال حقوق زنان و فعال مدنى روز شنبه ١٩ دى ماه دستگير ومورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به زندان اوين منتقل شد.  در روز دوشنبه ٢٢ دى ماه ١٣٩٤اعلام كرد من هرگز در دادگاه حاضر نخواهم شد.
imagesکیهان نوین: گفتنى است، سيد محمد ابراهيمى ٣٠ تيرماه ١٣٩٤ به اتهام ارتباط با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، ودادن اسامی زندانیان سیاسی بیمار در بند ٣٥٠ برای آگاهی نهادهای حقوق بشری به آنچه در زندانهای ایران میگذرد، در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه شد.

وى زندانی سیاسی گمنام بند ٣٥٠ زندان اوین که در ٢٢آذر ماه ١٣٨٨ بازداشت و به اتهام » توهین به رهبری؛ اقدام علیه امنیت ملی ؛جنگ نرم » به پنج سال زندان محکوم شدو در مرخصى درمانى بيرون زندان تحت معالجه بود ،وی ازفعالین جنبش مردمی در اعتراضات سال ٨٨ است همچنین از حامیان مادران پارک لاله نیز می باشد

دوره حبس سید محمد ابراهیمی در پی عفو روز عید فطر و بخشش یکسال حبس بدلیل توهین به رهبری به پایان رسیده است.

از وی خواسته شده تا با واریز ٢٠٠ میلیون تومان به حساب وزارت اطلاعات شرایط آزادی خود را فراهم سازد.

معلوم نیست واریز ٢٠٠ میلیون تومان به حساب وزارت اطلاعات با چه توجیهی صورت گرفته است.

در حالیکه وی هیچ پرونده مالی و شاکی خصوصی ندارد.

ابراهیمی تابستان ٩٠ در حالیکه ماهها تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی و روانی در بند ٢٠٩ و ٢٤٠ اوین و آسایشگاه روانی امین آباد قرار داشت به بند ٣٥٠ اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی بسیار بیمار است و نیاز به مراقبت های ویژه ای از جمله اکسیژن دارد که دستگاه شخصی اکسیژن وی هنوز به وی داده نشده بود.وی از ناراحتی دیسک کمر و تنفسی شدید رنج میبرد.

او در ٢٣ آبان ماه به علت خونریزی کلیوی حاصله از شکنجه های مسئولین به بیمارستان مدرس منتقل شد که بعد از آزمایشات سونوگرافی از کلیه ساعت شش بعد از ظهر همان روز به زندان و بند ٣٥٠ برگردانده شد.وى روز ١٩ دى ماه ١٣٩٤ با ضرب و شتم دستگير و به زندان اوين منتقل شد.

گزارش دهنده : زهرالطفی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'