سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بیانیه اعتراضی ایرانیان مقیم پاریس در آستانه سفر روحانی به فرانسه

مدافعان حقوق بشر در آستانه سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری به فرانسه، با انتشار بیانیه ای خواستار برگزاری تظاهرات در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران شدند.

indexکیهان نوین: به گزارش سایت خبری رادیو فرانسه، کمیته حمایت از حقوق بشر در ایران که از سال 2004 توسط برخی پناهندگان سیاسی ایرانی ساکن فرانسه تاسیس شده در این بیانیه تاکید کرده است: “از زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور شده است، 2 هزار زندانی اعدام شده‌اند که در میان آنان مخالفان جمهوری اسلامی و نیز اقلیت‌های مذهبی و قومی وجود دارد.”

این کمیته در بیانیه خود خطاب به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، از او خواستند، در دیدار با حسن روحانی در باره وضعیت حقوق بشر نیز گفت‌وگو کند. در این نامه از جمله به عدم آزادی بیان و سرکوب مدافعان حقوق بشر در ایران اشاره شده است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به نسبت جمعیت خود در صدر فهرست کشورهایی است که شهروندان خود را اعدام می‌کند در ادامه آمده است: “ما فرانسه و رئیس جمهوری این کشور را به برخورد قاطع در برابر خشونت‌ها علیه حقوق بشر در ایران دعوت می‌کنیم.”

در میان امضاءکنندگان این بیانیه و حمایت کنندگان از آن اسامی شخصیت‌های شناخته شده فرانسوی هم به چشم می‌خورد.

راهپیمایی و مراسم اعتراضی کمیته حمایت از حقوق بشر در ایران ظهر روز پنج‌شنبه 28 ژانویه در پاریس همزمان با سفر حسن روحانی به این شهر انجام می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'