سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقاد وزیر دفاع آمریکا از برخی کشور های عضو ائتلاف «ضدداعش»

انتقاد وزیر دفاع آمریکا از برخی کشور های عضو ائتلاف «ضدداعش»

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا،  در نشست داووس گفت شماری از کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا «اصلا هیچ کاری» علیه این گروه تروریستی انجام نمی‌دهند.

imagesکیهان نوین: این اولین بار است که پنتاگون با لحنی انتقادی از این ائتلاف ۶۵ کشوری که شعار آن «یک ماموریت، کشورهای بسیار» است صحبت می‌کند.

کارتر که برای شرکت در «مجمع اقتصاد جهان» در داووسِ سوئیس به سر می‌برد در گفتگو با «سی ان بی سی» گفت: «بسیاری از این کشورها اندازه کافی تلاش یا اصلا هیچ کاری نمی‌کنند».

وزیر دفاع بدون اشاره به کشوری مشخص گفت: «خیلی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم اما در ضمن می‌خواهیم بقیه هم سهم خودشان را ایفا کنند».

کارتر در گفتگوی دیگری با تلویزیون «بلومبرگ» این مجموعه کشورها را «باصلاح ائتلاف» خواند.

این‌ها همه خبر از نارضایتی آمریکا از بعضی شرکایش بخصوص کشورهای عرب سنی دارد که منابع لازم را در اختیار مبارزه با داعش قرار نمی‌دهند.

وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته را در اروپا، بیشتر پاریس، گذرانده و کوشیده متحدین این کشور را قانع کند که اقدامات خود علیه داعش را افزایش دهند.

کارتر ماه آینده با نمایندگان ۲۶ کشور ائتلاف دیدار می‌کند تا همین خواسته را مطرح کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'