سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

اعتراف خامنه ای به قبول شکست در بلند پروازی های هسته ای

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری اسلامی دربارهبرجام و لغو تحریم‌ها، مسئولان حکومت را به هشیاری درباره «خدعه و نقض عهد» آمریکا فراخواند.

fffffکیهان نوین: خامنه‌ای در این نامه که امروز، سه‌شنبه ۲۹ دی منتشر شده است، به حسن روحانی گفته است: «در تبلیغات توجه شود که در برابر آن‌چه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.»

او گفت کسانی که «خود را ممنون طرف غربی» می‌دانند صادقانه رفتار نمی‌کنند.

پس از صدور بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به تعهداتش، روز شنبه ۱۶ ژانویه / ۲۶ دی اجرای برنامه جامع مشترک (برجام) و آغاز رفع تحریم‌ها علیه ایران اعلام شد. حسن روحانی روز گذشته دوشنبه ۲۸ دی، در نامه‌ای به خامنه‌ای، «دستاوردهای» جمهوری اسلامی از اجرای توافق هسته‌ای را بر شمرد.

علی خامنه‌ای در نامه خود با بیان این‌که «همین اندازه دستاورد نیز بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده»! از مسئولان خواسته است تا مراقب باشند که طرف مقابل تعهدات خود را به‌‌طور کامل انجام دهد.

خامنه‌ای اظهارات برخی از سیاست‌مداران آمریکایی در روزهای اخیر را «کاملاً موجب بدگمانی» دانست اما اشاره‌ای به این اظهارات نکرد.

او افزود: «تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به‌‌ویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به همه‌ مسئولان دولتی تذکر داده که حل مشکلات اقتصادی کشور در گروی تلاش در جهت «اقتصاد مقاومتی» است و «رفع تحریم‌ها به‌تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست».

علی خامنه‌ای از آغاز روند توافق هسته‌ای همواره از نیرنگ طرف مقابل سخن گفته و هیچ‌گاه اجازه نداده است که این توافق هسته‌ای به نزدیکی بیشتر ایران به آمریکا منجر شود. او بارها از خطر «نفوذ دشمن» از طریق مذاکرات هسته‌ای حرف زده و گفته است غرب با توافق هسته‌ای می‌خواهد در ارکان جمهوری اسلامی و اقتصاد و سیاست آن نفوذ کند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'