سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
احضار کاردار عربستان در تهران در پی اعدام شیخ النمر

احضار کاردار عربستان در تهران در پی اعدام شیخ النمر

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی معترض شیعه در عربستان، وزارت خارجه جمهوری اسلامی کاردار این کشور را احضار کرد.

imagesکیهان نوین: حسین جابرانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اعدام شیخ نمر گفت: دولت عربستان برای اعدام شیخ نمر “تاوان سختی” خواهد داد. در حالی که “تروریست‌های افراطی و تکفیری” امنیت جهان را سلب کرده‌اند، اعدام شخصی مانند شیخ نمر که به گفته جمهوری اسلامی”ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف دینی و سیاسی خود نداشته” نشان دهنده “بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی” عربستان است.

امروز، شنبه ۱۲ دی ماه (دوم ژانویه)، وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ نمر و ۴۶ نفر دیگر را اعدام کرده است.

در حساب کاربری توییتر علی خامنه ای، عکس شیخ نمر منتشر و او “شهید” خوانده شده است. همچنین نوشته شده: بیداری سرکوب‌ شدنی نیست.

بعد از ظهر امروز شنبه تعدادی از معترضان به اعدام شیخ نمر در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران تجمع کردند و علیه حکومت این کشور شعار دادند.

همچنین گزارش شده که معترضان در مشهد، پرچم عربستان را از ساختمان کنسولگری این کشور پایین کشیده‌اند. بر اساس بعضی گزارش‌ها معترضان مواد آتش‌زا به ساختمان کنسولگری عربستان پرتاب کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'