سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

افزایش تحریم‌های اقتصادی ترکیه به فرمان ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته، دوشنبه 7 دی ماه، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ترکیه افزایش می‌یابند. این خبر را کرملین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است.

Vladimir Putinکیهان نوین: پس از آن‌که نیروهای ترکیه در روز سه شنبه 3 آذر ماه یک هواپیمای روسی را به ادعای ورود آن به حریم هوایی این کشور سرنگون کردند، مسکو دست به تحریم ترکیه زده است.

فرمان دیروز در مورد اعمال تحریم‌هایی است که در دور اول اعلام شده بودند اما هنوز اعمال نشده‌اند.

این فرمان در ضمن فعالیت‌های چندین سازمان ترکیه‌ای در روسیه را محدود می‌کند.

پوتین اما دستور به جمع‌آوری فهرستی از توافق‌های بین دو کشور داده و گفته فعالیت‌هایی که در این توافق‌نامه‌ها آمده‌اند شامل تحریم‌ها نمی‌شوند.

از جمله تحریم‌هایی که در همان روز اعلام شدند ممنوعیت استفاده از کارگران ترک در روسیه و ممنوعیت واردات برخی کالاهای ترکیه است.

از سال جدید (۲۰۱۶)، ورود بدون ویزای شهروندان ترکیه به روسیه لغو می‌شود. آژانس‌های مسافرتی روسیه نیز اجازه فروش بسته‌های مسافرتی که مقصدشان ترکیه باشد را ندارند. پروازهای چارتری بین دو کشور نیز ممنوع شده‌اند.

این فرمان شامل آن دسته از شهروندان ترکیه که اجازه اقامت موقت یا دائمی در روسیه دارند و آن دسته از شهروندان ترکیه که در پست‌های دیپلماتیک کار می‌کنند (و اعضای خانواده‌شان) نمی‌شود.

از اول ژانویه ۲۰۱۶ در ضمن، به خدمت گرفتن شهروندان ترکیه توسط کارفرمایان روس ممنوع می‌شود. البته هر کس که تا پیش از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ استخدام شده باشد شامل این قانون نخواهد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'