سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آغاز بکار پلیس اطفال و نوجوانان برای اولین بار در تهران

آغاز بکار پلیس اطفال و نوجوانان برای اولین بار در تهران

سرتیپ حسن ساجدی‌نیا، رییس پلیس تهران از آغاز به کار پلیس اطفال و نوجوانان برای اولین‌بار در پایتخت ایران خبر داد.

imagesکیهان نوین: ساجدی نیا امروز سه شنبه ۷ آذرماه گفت: بحث راه اندازی پلیس تخصصی در رابطه با کودکان و نوجوانان از مدت ها قبل در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطرح بود. همزمان با تصویب و ابلاغ قانون جدید آیین دادرسی کیفری و به استناد ماده ۳۱ این قانون خوشبختانه زمینه راه اندازی این پلیس تخصصی مهیا شد و امروز شاهد آغاز به کار آن هستیم.

به گفته رییس پلیس تهران، نیروهای به کار گرفته شده در این حوزه از کارشناسان ارشد زن و مرد و متخصص در علوم اجتماعی، روانشناسی و مشاوره هستند.

ساجد نیا همچنین عنوان کرده که در این زمینه از پلیس زن استفاده می شود که از برخورد عاطفی تر با کودکان و نوجوانان استفاده شود.

رییس پلیس تهران همچنین افزود: تمامی کارکنان این پلیس تخصصی ضابط قضایی هستند و در کلانتری ها و پلیس های تخصصی پایتخت اقدامات خود را در زمینه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان دنبال خواهند کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'