سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض ظریف به درج نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی دنیا

اعتراض ظریف به درج نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی دنیا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به پیشنهاد درج نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی در نشست نیویورک اعتراض کرد.

n00464845-bکیهان نوین: شنبه ۲۸ آذر گزارش داد که ظریف در واکنش به این اقدام که به پیشنهاد وزیر خارجه اردن صورت گرفت، «ابراز شگفتی و تعجب» کرد.

وزیر خارجه اردن جمعه ۲۷ آذر در نشست گروه‌های حامی سوریه در نیویورک فهرستی از «گروه‌های تروریستی فعال در سوریه» را ارائه کرد که در آن نام ۱۵۷ گروه از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آورده شده است.

وزیر خارجه اردن در پاسخ به اعتراض وزیر امور خارجه ایران گفت: «ما از همه طرف‌های درگیر در موضوع سوریه خواسته‌ایم که اسامی گروه‌هایی را که گمان می‌کنند در عرصه سوریه دست به اقدام تروریستی می‌زنند، اعلام کنند و نام سپاه را نه اردن بلکه یکی از کشورها ارائه کرده است.»

سپاه پاسداران از جمله گروه‌هایی است که از آغاز درگیری‌های گروه‌های معترض سوریه با دولت بشار اسد در اواخر سال ۲۰۱۱، در این کشور شروع به فعالیت کرد.

جمهوری اسلامی  دلیل حضور و مداخله‌گری سپاه پاسداران را در راستای خاتمه دادن به بحران سوریه بیان می‌کند.

در این نشست، وزیر خارجه ترکیه نیز حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. او به اینکه تنها یک کشور معتقد است پ‌ک‌ک گروهی تروریستی است، انتقاد کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'