سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کشته شدن یک مامور و یک معلم طی درگیری مسلحانه در شهرستان ایرانشهر

شب گذشته، دوشنبه ۱۳ مهرماه در یک درگیری مسلحانه در شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان دست‌کم یک مأمور نیروی انتظامی کشته شد.

کیهان نوین: این درگیری مسلحانه با «اشرار» رخ داده و خبرهایی نیز حاکی از کشته شدن یک معلم ایرانشهری منتشر شده است.جزئیات بیشتری از این درگیری منتشر نشده است.

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر همواره صحنه درگیری‌های مسلحانه بوده است. جمهوری اسلامی ایران کسانی را که در این استان با نیروهای نظامی ایران درگیر می‌شوند «اشرار» معرفی می‌کند در حالی‌که در این استان گروه‌های سنی نیز هستند که با حکومت ایران مخالف‌اند و خود را مدافع حقوق مردم سیستان و بلوچستان معرفی می‌کنند. این گروه‌ها دست به عملیات مسلحانه و آدم‌ربایی می‌زنند.

در تیرماه سال جاری نیز سپاه پاسداران اعلام کرد که در یک درگیری مسلحانه چند ساعته در ایرانشهر پنج عضو یک «باند اشرار» کشته شدند.

ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر راه چابهار – زاهدان و چابهار – کرمان قرار دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'