سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ماندن بهاره هدایت در زندان با وجود پایان دوران محکومیتش

ماندن بهاره هدایت در زندان با وجود پایان دوران محکومیتش

بیش از یک ماه است بهاره هدایت زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین، با پایان یافتن دوران حبس از زندان آزاد نشده است.

arton14212کیهان نوین: بهاره هدایت، فعال دانشجویی از نزدیک به پنج سال و نیم قبل در زندان اوین است.

او در دی‌ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از طی دوره‌ بازجویی و انفرادی به هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. یک سال بعد با تشکیل پرونده‌ای جدید و ابلاغ شش ماه حبس دیگر، این فعال دانشجویی درمجموع به هشت سال حبس محکوم شد.

حکم صادره برای بهاره هدایت یکی از سنگین‌ترین احکام قضایی علیه دانشجویان از ابتدای تأسیس انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۲، حکم بهاره هدایت باید به پنج سال و نیم تقلیل یابد.

بر اساس این ماده قانونی، هرگاه فردی جرائم متعددی تا سه جرم مرتکب شود که هر کدام مجازات‌های حبس مختلفی داشته باشد، آن مجازات‌ها با یکدیگر جمع نمی‌شوند بلکه تنها بیشترین مجازات اجرا می‌شود.

در صورت اجرای این ماده بهاره هدایت می‌توانست اواخر خردادماه سال جاری آزاد شود. تاکنون مقامات قضایی با طفره رفتن از اجرای این قانون از آزادی بهاره هدایت جلوگیری کرده‌اند.

بر اساس گزارش تارنمای کلمه، نصیرپور مسئول اجرای احکام دادسرای اوین، به خانواده‌های زندانیان اعلام کرده که پرونده‌های مشمول ماده ۱۳۴ را برای بررسی و اعمال به دادستانی فرستاده است. بنا به گفته این مقام مسئول اجرای این قانون الزام‌آور است و نمی‌توان به‌طور سلیقه‌ای با آن برخورد کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'