سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شرایط نامساعد جسمی معاون رئیس‌جمهور پیشین در زندان

شرایط نامساعد جسمی معاون رئیس‌جمهور پیشین در زندان

عادل حیدری، یکی از وکلای حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهور پیشین ایران می‌گوید که موکلش در زندان «شرایط جسمی نامساعدی» دارد.

download (1)کیهان نوین: عادل حیدری، امروز چهارشنبه ۲۱ مرداد اظهار داشت که او و وکیل دیگر حمید بقایی با ارسال نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواهان دیدار با او شده‌اند تا اتفاقات رخ داده در پرونده موکلشان را به او گزارش دهند و درخواست رسیدگی کنند.

او گفته که هفته گذشته در زندان با حمید بقایی ملاقات کرده و پس از این ملاقات احساس کرده که دیدار با رئیس قوه قضائیه «ضروری» است.

این وکیل دادگستری ابراز امیدواری کرده که رئیس قوه قضائیه با این ملاقات موافقت کند. قوه قضائیه هنوز در مورد این درخواست واکنشی نشان نداده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران ۱۸ خرداد سال جاری خورشیدی از بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین خبر داد اما علت بازداشت او هنوز اعلام نشده است.

حمید بقایی در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابتدا رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین دبیری عالی شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود و سپس به معاونت امور اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، اتهام‌های مالی و اداری گسترده‌ای متوجه نزدیکان دولت نهم و دهم، از جمله حمید بقایی، شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'