سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“تلاش آمریکا و کشورهای دیگر برای کاهش سلاح هسته ای”

“تلاش آمریکا و کشورهای دیگر برای کاهش سلاح هسته ای”

جان کری، وزير خارجه آمريکا که برای شرکت در بیست و دومین نشست «آسه‌ان» به کولالامپور،پایتخت مالزی، سفر کرده است، روز پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد، گفت «هفتادمين سالگرد بمباران اتمی هيروشيما اهميت توافق اخير با ايران را برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای برجسته‌تر می‌کند.»

images (1)کیهان نوین: آقای کری همچنین به خبرنگاران در کولالامپور گفت که آمریکا و دیگر کشورها، از جمله روسیه، برای کاهش سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه‌ان» با انتشار بیانیه‌ای، همراه با پنج کشور همسایه این اتحادیه یعنی استرالیا، هند، ژاپن ، نیوزیلند و کره جنوبی از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی و ایران حمایت کردند.

در این بیانیه آمده در صورتی که این توافق بطور کامل به اجرا درآید، جامعه جهانی قادر خواهد بود این چالش مهم امنیتی بین‌المللی را به صورت صلح‌آمیز حل و فصل کند.

کشورهای عضو «آسه‌ان» عبارتند از برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، سنگاپور، تایلند، میانمار، فیلیپین و ویتنام.

جان کری در توئیتی که عکسی از وی با وزیران «آسه‌ان» منتشر شده، نوشت در مورد مسایل امنیتی، محیط زیستی و موارد دیگر « به خوبی کار کردیم.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'