سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تغییر ساعت کره شمالی در اعتراض به امپریالیست های ژاپن

تغییر ساعت کره شمالی در اعتراض به امپریالیست های ژاپن

حکومت کره شمالی ساعت رسمی خود را به دلیل آن‌چه که آن را امحاء آثار استعمار ژاپن توصیف کرده نیم ساعت به عقب می‌کشد.

farhangnews_92111-269811-1410861536کیهان نوین: مجمع عالی خلق – پارلمان آن کشور – در جلسه روز گذشته، تصویب کرد که از روز ۱۵ آگوست، سال جاری – یک هفته دیگر – ساعت رسمی به مدت نیم ساعت به عقب کشیده شود و به این ترتیب، با ساعت رسمی ژاپن و کره جنوبی یکی نباشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در توجیه این تصمیم، نوشته است که «امپریالیست‌های خبیث ژاپنی جنایاتی نابخشودنی علیه کره مرتکب شدند تا جایی که کره‌ای ها را از ساعت رسمی خودشان هم محروم کردند در حالیکه سیاست لگدکوب کردن سرزمین کره و تاریخ و فرهنگ پنچ‌هزار ساله آن را در راستای سیاست محو ملت کره دنبال می‌کردند.»

این خبرگزاری ضمن تشریح موقعیت جغرافیایی کره شمالی، گفته است که زمان جدید «ساعت پیونگ‌یانگ» خوانده خواهد شد. پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی است.

در سال ۱۹۱۰ ژاپن شبه جزیره کره را که امروز به دو بخش کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شده به استعمار خود در آورد و اشغال خاک کره تا شکست ژاپن در جنگ دوم جهانی در ۱۵ اوت سال ۱۹۴۵ ادامه داشت.

در دوره استعمار ژاپن، ساعت در تمامی شبه جزیره کره به وقت توکیو تنظیم شده بود و تاکنون هر دو کره از همان ساعت رسمی استفاده می‌کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'