سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تجمع صدها سپرده‌گذارموسسه میزان مقابل بانک مرکزی

با این که حدود پنج ماه از انحلال «موسسه اعتباری میزان» می‌گذرد، صدها نفراز سپرده‌گذاران این موسسه که نگران سرمایه های خود هستند، جلوی درب بانک مرکزی تجمع کرده اند.

mizan.jpg.355x215_q85_crop_upscaleکیهان نوین: موسسه مالی و اعتباری میزان در اواخر سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده در ماجرای «پدیده شاندیز» منحل وانجام تعهدات آن به بانک صادرات ایران محول شد.

در ابتدا اعلام شد که این موسسه در بانک صادرات ادغام شده، اما مدیرعامل این بانک تاکید کرد: «ادغامی در کار نیست بلکه با هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی، به منظور کمک به سپرده‌گذاران موسسه میزان، مجموع وجوه موجود موسسه به حسابی نزد بانک صادرات منتقل و بانک طلب سپرده‌گذاران را می‌پردازد. لیست مشتریان موسسه به ما داده شده است و متناسب با اسامی، وجود سپرده‌گذاران بازپرداخت می‌شود.»

با این وجود مدت‌ها است برخی سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان روبه روی ورودی ساختمان بانک مرکزی در تهران تجمع کرده، خواستار رسیدگی به مشکلات شان هستند.

این تجمع و اعتراض ها در شرایطی انجام می‌شود که باید بانک مرکزی قبلا نسبت به سپرده‌گذاری در موسسه های بدون مجوز و حتی موسسه هایی که ممکن است در آینده مجوز دریافت کنند، هشدار می‌داد اما تاکنون تنها به اعلام نام موسسه های مجاز از طریق سایت خود اکتفا کرده است.

در تجمع و تحصن سپرده گذاران میزان در مقابل ساختمان بانک مرکزی، برخی از سپرده گذاران دچار ضعف جسمانی شده و اوضاع وخیم بانوی سپرده گذار موجب حضور اورژانس برای رسیدگی به شرایط جسمانی وی شده است .

تجمع صد ها تن از سپرده گذاران موسسه میزان، امروز شنبه 24 مرداد از ساعت 8 صبح در مقابل بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران آغاز شد. تجمع کنندگان از سرتاسر استان خراسان و عمدتا شهر مشهد به اتفاق جمع زیادی از کارمندان این موسسه کیلومتر ها راه را طی کردند تا تکلیف وضعیت سپرده هاو آینده خود رو مشخص کنند .

این سومین بار است که سپرده گذاران و کارمندان میزان در تهران تجمع کرده اند. این در حالی است که هنوز اقدامات مسوولان امر سرانجامی نداشته و مردم منتظر پاسخ گویی مسوولان بانک مرکزی هستند. آن ها گفته اند تا گرفتن جواب درست و واقعی، قصد ترک محل را ندارند.

تعداد تجمع کنندگاه حدود 700 نفر است که هزار کیلومتر راه آمدند تا بعد از هفت ماه، جواب قطعی بگیرند. در این تجمع حدود 200 نفر از کارمندان میزان هم حضور دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'