سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

اعلام جهاد از سوی حمزه، پسر اسامه بن لادن در کابل -بغداد و غزه

حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکه القاعده از هواداران این گروه خواسته است که در کابل، بغداد و غزه جهاد کنند.

downloadکیهان نوین: این در خواست حمزه بن لادن در یک پیام صوتی که به او نسبت داده شده است، در میان کاربران هواداران شبکه القاعده در توییتر دست به دست می شود.

او در این پیام صوتی از هواداران القاعده خواسته که به واشنگتن، لندن، پاریس و تل آویو حمله کنند و در کابل، بغداد و غزه دست به جهاد بزنند.

پس از کشته شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ در پاکستان این نخستین عضو خانواده او است که به هواداران القاعده فراخوان داده است.

گفته شده که حمزه بن لادن بیش از بیست سال عمر دارد و این پیام او که هنوز معلوم نیست در کجا ثبت شده، او را به عنوان عضو شبکه القاعده در میان هوادران این گروه مطرح کرده است.

پس از اینکه اسامه بن لادن توسط کماندوهای امریکا در اسلام آباد پاکستان کشته شد، ایمن الظواهری، رهبری این شبکه تروریستی را به عهده گرفت.

این در حالیست که شورای علمای افغانستان در واکنش به موجی از حملات کابل و سایر ولایات کشور، گفته است که اعلام جهاد در افغانستان جواز شرعی ندارد.

در اعلامیه انتشار یافته این شورا گفته شده است: “در افغانستان تمام شعایر اسلام عملی گردیده، فیصله های محاکم مطابق دین مقدس اسلام صورت می گیرد و ۹۹.۹ درصد ملت ما مسلمان اند، پس اعلان جهاد در مقابل چنین دولت و ملت کاملاً خلاف شریعت مقدس اسلام و جفای بزرگ با ملت مسلمان می باشد.”

علمای افغانستان در واکنش به اظهارات ملا اختر محمد منصور که گفته بود تا برقراری شریعت و نظام اسلامی جهاد در افغانستان ادامه دارد گفته اند: “اظهارات برخی از مخالفان مسلح که بر دوام جنگ تاکید می‌کنند و صلح را تبلیغ دشمنان می‌خوانند، در مخالفت اسلام قرار دارد.”

این شورا تاکید کرده که جنگ درماه های اخیر ثابت کرده که این جنگ به اشاره دیگران بر افغان ها و مخالفان مسلح دولت تحمیل شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'