سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته و زخمی شدن چهار کولبر با شلیک نظامیان مرزی

کشته و زخمی شدن چهار کولبر با شلیک نظامیان مرزی

 ٤ کولبر منطقه مرزی در غرب کشور در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران، کشته و زخمی شدند.

images(3)کیهان نوین: گروهی از کولبران کرد در مناطق مرزی پیرانشهر هدف تیراندازی نیروهای نظامی حکومت ایران قرار گرفتند و در نتیجه تیراندازی این نیروها، یک کولبر جان باخته و سه کولبر دیگر زخمی گردیدند.

هویت کولبر جان باخته “جعفر لاچینی” اهل مهاباد اعلام شده که در منطقه “میرگان” پیرانشهر هدف گلوله نظامیان حکومت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

درپی شلیک این نیروها، سه کولبر دیگر به نام‌های علی گله، لقمان گله و علی برجویی به شدت زخمی شده‌اند.

شهروندان مناطق مرزی به دلیل بیکاری، فقر و تورم بیش از حد به کولبری در نقاط مرزی روی برده که در اکثر موارد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار می‌گیرند.

پیشتر صالح نیکبخت در گفتگویی گفته بود: در طی چند سال گذشته کلیه موارد مرگ کولبران کرد به صورت “شبه عمد” و “غیرعمد” تلقی گردیده و از پیگرد قانونی مصون شده‌اند.

براساس آمار ثبت شده ، از ابتدای سال جاری تاکنون، ١٠ کولبر کُرد براثر شلیک نیروهای نظامی حکومت در مناطق مرزی کردستان جان باخته‌اند و ١٠ کولبر دیگر زخمی‌شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'