سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ورود غیر قانونی نزدیک به ١۵٠ پناهجو، عامل اصلی در مسدودیت تونل مانش

ورود غیر قانونی نزدیک به ١۵٠ پناهجو، عامل اصلی در مسدودیت تونل مانش

مقامات شهر مرزی «پا دو کاله» در فرانسه، گزارش دادند تونل مانش شامگاه جمعه ۱۲ تیر، به دلیل عبور حدود ١۵٠ پناهجو مسدود شد.

images (1)کیهان نوین: بر اثر ترافیک سنگین، بسیاری از سرویس‌ها در بخش فرانسوی تونل لغو شدند و مسئولان امداد جاده کامیون‌های ترانزیت کالا و مواد غذایی را پس از تأخیر به جاده فرعی منطقه «کِنت» در جنوب شرقی بریتانیا هدایت کردند.

تونل مانش که با عبور از زیر دریای مانش، شهر مرزی کاله فرانسه را به جنوب شرقی بریتانیا متصل می‌کند، به عنوان شاهراه اصلی ترانزیت کالا، مواد غذایی و تردد وسایل نقلیه به شمار می‌رود.

در حال حاضر خدمات مسافربری این تونل به حالت عادی بازگشته است، اما تردد کامیون‌های تراتزیت کالا همچنان با تأخیر صورت می‌گیرد.

مسئولان تونل مانش از مقامات درخواست کردند که اقدامات فوری جهت حفظ امنیت این تونل را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مقامات «یورو تانل» پناهجویان زیادی هر شب از اردوگاه پناهجویان اطراف تونل مانش خارج شده و به قصد عبور از این تونل و ورود به بریتانیا در قطارها و یا کامیون‌های در حال تردد مخفی می‌شوند.

بسیاری از این پناهجویان یا در اثر تصادفات جاده‌ای این مسیر و یا برق‌گرفتی ناشی از برخورد با کابل‌های فشار قوی مجروح یا کشته می‌شوند.

بر اساس همین گزارش پلیس ضد شورش فرانسه در اغلب موارد برای جلوگیری از ورود این پناهجویان به بریتانیا از گاز اشک‌‌آور استفاده می‌کند.

این دومین بار طی هفته اخیر است که تونل مانش مسدود شده و بیش از ٣٠٠٠ کامیون ترانزیت کالا به جاده‌های فرعی منتقل شده‌اند.

مسأله ورود پناهجویان و مهاجران غیرقانونی به اروپا طی چند ماه گذشته مورد توجه مقامات اروپا قرار گرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'