سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ممنوع الملاقات شدن وکیل و خانواده اسماعیل عبدی توسط سپاه جمهوری اسلامی

ممنوع الملاقات شدن وکیل و خانواده اسماعیل عبدی توسط سپاه جمهوری اسلامی

با گذشت دو هفته از بازداشت اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان از سوی اطلاعات سپاه، هنوز از اتهامات و محتوای بازجویی های این معلم زندانی اطلاعی در دست نیست.

download (3)کیهان نوین:  با توجه به قرائن مختلف، اسماعیل عبدی در انفرادی های بند دو-الف زندان اوین تحت بازجویی است و تاکنون هیچ ملاقاتی با وکیل یا خانواده نداشته و ارتباط وی با دنیای بیرون محدود به تماس های تلفنی دو دقیقه ای با خانواده بوده است.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، ششم تیرماه زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، این در حالی بود که بیش از ۷۰ نفر از فعالان صنفی و مدنی وی برای حضور در دادسرا همراهی می کردند.

پیش از آن در یکشنبه ۳۱ خرداد، هنگامی که اسماعیل عبدی قصد خروج از کشور را داشت، مطلع شد که ممنوع الخروج شده و ضمن ضبط پاسپورت از خروج وی ممانعت به عمل آمد، این فعال صنفی به عنوان نماینده شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور برای شرکت در ا جلاس EI کانادا (هفتمین کنگره فدراسیون جهانی اتحادیه های آموزش و پرورش و انجمن های معلمان) انتخاب شده بود و به همین منظور و برای گرفتن ویزا قصد سفر به کشور ارمنستان را داشت، مسئول ابلاغ حکم ممنوع الخروجی، دلیل این ممنوعیت را دستور اجرای احکام اوین عنوان کرده و افزوده بود که باید روز چهارشنبه سوم تیرماه به معاونت قضایی دادستانی کشور در تهران مراجعه کند.

اسماعیل عبدی که سابقه بازداشت نیز دارد و در آخرین مورد به ده سال حبس تعلیقی محکوم شده است، در اردیبهشت ماه و همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار و عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفا شده بود، این استعفا مورد قبول هیئت مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

به نظر می رسد با توجه به اینکه کمتر از یک سال به پایان مدت تعلیق حبس وی باقی مانده است، نیروهای امنیتی قصد دارند با تشکیل پرونده ی جدید حکم ده سال تعلیقی را نیز اجرا نموده و یا آن را به تهدیدی برای توقف فعالیت های صنفی این معلم منتقد تبدیل کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'