سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
به تعلیق درآمدن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی تا 13  ژوئیه توسط اتحادیه اروپا

به تعلیق درآمدن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی تا 13 ژوئیه توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا برای دومین بار در ماه جاری میلادی، تعلیق تحریم‌هایش علیه ایران را تا ۱۳ ژوئیه تمدید کرد. این کار به منظور تسهیل در امر مذاکرات اتمی ایران با کشورهای پنج به علاوه یک صورت گرفته است.

606x340_275272کیهان نوین: خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داده که اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تعلیق تحریم‌هایش علیه ایران را تا روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) تمدید کرده است.

این اقدام به دلیل ادامه مذاکرات اتمی ایران و کشورهای پنج به علاوه یک صورت گرفته است. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده: «برای دادن زمان بیشتر به پیشبرد مذاکرات به منظور رسیدن به یک راه‌حل درازمدت برای مسئله اتمی ایران، اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌های خود را تا ۱۳ ژوئیه تمدید می‌کند»

اتحادیه اروپا، در ماه ژانویه امسال پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران، بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور را به مدت ۶ ماه تعلیق کرد.این اقدام بر اساس توافق ژنو صورت گرفت.

مهلت این تعلیق روز ۳۰ ژوئن به‌سر آمد، اما به دلیل ادامه مذاکرات ۱۰ روز دیگر تمدید شد. مذاکرات در این ده روز نیز به نتیجه نرسید و لاجرم تعلیق تحریم‌ها برای دومین‌بار سه روز دیگر تمدید شد. تعلیق این تحریم‌ها ساعت ۱۲ امشب (جمعه ۱۰ ژوئیه/ ۱۹ تیر) به پایان می‌رسید.

مذاکرات اتمی ایران با کشورهای پنج به علاوه یک همچنان در وین ادامه دارد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته این مذاکرات تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

روز شنبه وزرای خارجه کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات به وین باز خواهند گشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'