سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مخالفت شدید اسرائیل با برچیدن تحریم های غرب بر علیه جمهوری اسلامی

مخالفت شدید اسرائیل با برچیدن تحریم های غرب بر علیه جمهوری اسلامی

در آستانۀ توافق احتمالی هسته ای میان جمهوری اسلامی و 5+1 دولت اسرائیل از پیش مخالفت شدید خود را با برچیدن مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد.

downloadکیهان نوین: دفتر نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه ای در اینباره مدعی شد که به محض برچیدن مجازات های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی دهها و یا صدها میلیارد دلار پول وارد اقتصاد جمهوری اسلامی خواهد شد و دیگر بازگشت به وضعیت گذشته امکانپذیر نخواهد بود.

دفتر نخست وزیر اسرائیل جمهوری اسلامی را به یک “ماشین تروریستی” تشبیه کرده که در سطح جهانی عمل می کند و سپس افزوده است که حذف تحریم های بین المللی تنها به تقویت این ماشین مهیب منجر خواهد شد.

بیانیۀ نخست وزیر اسرائیل خواستار جلوگیری از دستیابی تهران به خطرناکترین سلاح شده و افزوده است که دستیابی جمهوری اسلامی به جنگ افزار هسته ای این کشور را خطرناکتر از داعش خواهد کرد.

در پایان گفتگوهای روز شنبه چهارم ژوئیه میان جمهوری اسلامی و قدرت های جهانی برخی منابع آگاه و دیپلماتیک اعلام کردند که یک طرح مصالحه بر سر سازوکار تعلیق مجازات های آمریکا و اروپا علیه تهران تهیه شده است.

همین منابع افزوده اند که با این حال گروه پنج به علاوه یک و جمهوری اسلامی باید بر سر طرح قطعنامۀ شورای امنیت به منظور لغو مجازات های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی نیز با یکدیگر به توافق برسند. این طرح در عین حال باید بتواند مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی را (در صورت خودداری این کشور از انجام تعهدات اش) از نو به اجرا بگذارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'