سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سوزاندن اجساد پلیس توسط طالبان در جلریز

سوزاندن اجساد پلیس توسط طالبان در جلریز

براساس اسناد و شواهد که بدست آورده، طالبان در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک مرتکب جنایت جنگی شده اند.

11665610_1093005280729073_5625817000366879077_nکیهان نوین: که برخی اجساد پلیس محلی در ولسوالی جلریز از سوی طالبان سوزانده شد .

دستکم بیست و چهار پلیس محلی در ولسوالی جلریز پس از ساعات ها درگیری کشته، زخمی و ناپدید شدند.

این سربازان زمانیکه مهمات شان تمام شد و کمکی به انها نرسید، از سوی طالبان کشته و یا اسیر شدند.

محمد علی یکی از این سربازان که از جنگ جلریز جان سالم بدر برده است می گوید، بیشتر همسنگران او به شکل فجیعی کشته شدند.

او  گفت: “جنازه های سربازانی که به مرکز ولسوالی جلریز منتقل شده اند، بدلیل اینکه چشم های شان کشیده شده و سایر اعضای بدنشان با چاقو و ساطور قطعه قطعه شده، قابل شناسایی نیستند.”

تا کنون، شانزده جسد پولیس محلی جلریز که همه مربوط به قوم هزاره هستند به کابل منتقل شده، یازده جسد به خانواده های شان تسلیم داده شده و پنج جسد هنوز شناسایی نشده است.

شماری از بستگان قربانیان می گویند که انها اجساد را از روی نام که در تابوت نوشته شده بود تسلیم شدند برخی قربانیان یا سر به تن ندارند و یا هم نصف صورت شان نیست.

شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر امروز در کابل هشدار داد که وضعیت امنیتی و سیاسی کشور بسیار شکننده و ناگوار است.

آقای حکمت می گوید که تا هنوز هیچ مسوول و فردی به سبب عدم مدیریت و یا غفلت وظیفه یی که جان ده ها سرباز را به خطر انداخته و یا قربانی شده، مجازات و مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'