سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تشکیل گروهی ویژه برای مبارزه با داعش در افغانستان

تشکیل گروهی ویژه برای مبارزه با داعش در افغانستان

مقام ها در ریاست امنیت ملی افغانستان، می گویندکه برای مبارزه با تحرکات داعش در افغانستان، یک گروه ویژه از سوی این ریاست تشکیل شده است.

 

hämtaکیهان نوین: به گفته این مقام ها، تشکیلات جدید ایجاد شده، براساس استراتژی دولت افغانستان در راستای مبارزه با داعش ایجاد شده است.
حسیب صدیقی سخنگوی امنیت ملی به رسانه ها گفته است که این گروه، شامل بخش‌های اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل و واحدهای ویژه عملیاتی است.

پیش از این نیز برخی گزارش ها در باره سرباز گیری داعش در برخی از ولایت های افغانستان به نشر رسیده بود اما مقام های امنیتی، همواره تاکید داشتند که داعش نمی تواند در افغانستان دست به عملیات بزند.
سخنگوی امنیت ملی تایید کرد که جنگجویان داعش در برخی از ولایت های کشور به خصوص ولایت جنوبی هلمند، ولایت شرقی ننگرهار و

ولایت غربی فراه، فعالیت مسلحانه دارد.

آقای صدیقی تاکید کرد که فعالیت گروه ویژه ای که امنیت ملی تشکیل داده، بخصوص پس از تحرکات داعشی ها در ولایت جنوبی هلمند، آغاز شده که نتیجه آن، کشته شدن ملا عبدالرووف خادم، رهبر داعش در این ولایت است.

پیش از این نیز برخی گزارش ها در باره سرباز گیری داعش در برخی از ولایت های افغانستان به نشر رسیده بود اما مقام های امنیتی، همواره تاکید داشتند که داعش نمی تواند در افغانستان دست به عملیات بزند.

اداره امنیت ملی در حالی از تشکیل یک واحد ویژه برای مبارزه با داعش خبر داده که شماری از شخصیت های سیاسی افغانستان به شمول حامد کرزی رییس جمهور پیشین، نسبت به تحرکات این گروه در ولایت های مختلف افغانستان هشدار داده اند.

آقای کرزی در دیدار هفته گذشته اش از مسکو، تاکید کرد که داعش برای کشورهای همسایه و به خصوص کشور روسیه و چین خطرناک است.
مقام های روسی نیز از جان گرفتن گروه داعش در افغانستان اظهار نگرانی کرده اند.

با این حال، حسیب صدیقی می گوید که به تازگی شش عضو داعش در ولسوالی اچین توسط واحدهای عملیاتی گروه ویژه مبارزه با داعش اداره امنیت ملی دستگیر شده است که یکی از آن‌ها از اعضای ارشد پیشین گروه طالبان بوده است.

سخنگوی اداره امنیت ملی همچنین گفت که دو روز پیش در ولسوالی گومل پکتیکا در پی عملیات واحدهای ویژه اداره امنیت ملی چهارده “تروریست خارجی” کشته شدند.

آقای صدیقی از گروه داعش به عنوان منبع تهدیدی برای امنیت افغانستان یاد کرد و گفت که سازمان امنیت ملی این کشور در سراسر کشور مشغول مبارزه است.
او گفت که تلاش‌های این سازمان امنیتی بر این امر متمرکز است که فعالیت‌های گروه داعش را در آغاز شکل‌گیری خنثی کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'