سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مصادره بیش از ٨٠٠ راس گوسفند در منطقه مرگور، ارومیه

مصادره بیش از ٨٠٠ راس گوسفند در منطقه مرگور، ارومیه

هنگ مرزی ارومیه ٨٠٠ رأس از احشام یک شهروند را در منطقه مرگور ارومیه را مصادره کردند.

images(3)کیهان نوین: چند روز قبل، نیروهای هنگ مرزی مستقر در منطقه مرگور ارومیه اقدام به مصادره‌ی ٨٠٠ رأس از احشام متعلق به یک شهروند به نام “عبدالوهاب” اهل روستای “ممکان” از توابع مرگور کردند.

در این اقدام، نظامیان به سوی احشام اقدام به شلیک گلوله کرده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع هنگام توقیف و مصادره‌ی احشام، با شلیک نیروهای انتظامی، حدود ٥٠ رأس تلف و ٨٠٠ رأس دیگر نیز توقیف شد.

این منبع افزود: در پی این اقدام نیروهای انتظامی، ساکنین روستاهای مرگور به نزدیکی این پاسگاه رفته تا از فروش احشام به دلالان که ١٥ دستگاه خاور را برای حمل احشام آورده بودند، جلوگیری کنند.

این منبع در ادامه اظهار داشت: نیروهای انتظامی در واکنش به این اقدام ساکنین روستاهای مرگور به سوی آنها شلیک کرده، اما به کسی آسیب نرسیده است.

گفته می‌شود، این شهروند احشام خود را جهت چراندن به مناطق مرزی مرگور برده بود.به سبب آغاز کوچ ییلاقی دامداران در مناطق مرزی کردستان، غالبا دامدران جهت چرای گوسفندان در مراتع طبیعی، مجبور به نزدیک شدن به خطوط مرزی و حتی در مواقعی عبور می‌شوند و این مسئله بهانه‌ای را برای توقیف و مصادره‌ی احشام تحت عنوان قاچاق برای نیروهای مرزبانی فراهم می‌کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'