سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، در کارزار یادبود بمباران شیمیایی‌ سردشت

راه‌اندازی شبکه های اجتماعی، در کارزار یادبود بمباران شیمیایی‌ سردشت

شماری از فعالان دانشجویی و مدنی سردشت، کمپین “سردشت به وقت تیرماه” را در آستانه بیست و هشتمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت راه‌اندازی کردند.

imagesکیهان نوین: فعالیت‌های این کمپین با استقبال گرم کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

بانیان این کمپین هدف از راه‌اندازی کمپین سردشت به وقت تیرماه را “یادبود هفتم تیرماه و جهانی نمودن این فاجعه” اعلام کرده‌اند.

کمپین “سردشت به وقت تیرماه” از شهروندان خواسته است که با ارسال‌عکس‌های خود، حمایت و همنوایی خود از قربانیان فاجعه بمباران شیمیایی سردشت اعلام کنند.

روز دوشنبه یکم تیرماه نیز، شماری از فعالان مدنی سردشت، در حرکتی نمادین اقدام به شستن میدان “سرچشمه” سردشت یکی از مکان‌های اصابت بمب شیمیایی هفتم تیرماه کردند.

این فعالان با این اقدام بار دیگر پیام آشتی و نه برای جنگ را سردادند. شهر سردشت در هفتم تیرماه ٦٦ توسط هواپیماهای حکومت بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در کمتر از یک‌ماه پس از این بمباران شیمیایی ١٤٠ نفر جان خود را از دست دادند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'