سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“خطرناک تر دانستن جمهوری اسلامی از گروه القائده “

“خطرناک تر دانستن جمهوری اسلامی از گروه القائده “

رئیس جمهور یمن روز دوشنبه 8-6-2015 در مصاحبه ای با تلویزیون العربیه از جمهوری اسلامی خواست به «دخالت های خود در یمن» پایان دهد.

download (1)کیهان نوین: منصور هادی گفت: «خطر دخالت های جمهوری اسلامی در یمن و تشویق گروه حوثی ها به ادامه خشونت، جنگ و خونریزی به مراتب از خطر شبکه تروریستی القاعده بیشتر است ».

رئیس جمهوری قانونی یمن گفت: «عملکرد جمهوری اسلامی در یمن ویرانگر و علیه نهاد «دولت» در این کشور است بنابرین نقش تهران از شبکه تروریستی القاعده مخرب تر و خطرناک تر است».

هادی گفت:« جمهوری اسلامی از روز اول با برنامه ای منظم و از پیش تعیین شده علیه پروسه گفتگو برای صلح در یمن که به ابتکار کشورهای عربی خلیج آغاز شده بود، موضعگیری کرد».

عبد ربه منصور هادی، در این مصاحبه با تشكر از ملک سلمان پادشاه سعودی و رهبران کشورهای همکاری خلیج برای اتخاذ موضع ضد کودتاچیان حوثی، گفت: «موضعگیری ملک سلمان و رهبران کشورهای عربی در دفاع از مشروعیت در یمن یک موضعگیری تاریخی و شجاعانه بوده است».

رئیس جمهوری در باره عکس العمل دولت مشروع یمن در برابر دخالت های جمهوری اسلامی اظهار داشت: «ما چندین بار مخالفت خود را با دخالت های تهران در امور داخلی کشورمان اعلام کردیم. دولت یمن از طریق اعزام هیئتی به کشور عمان، اعتراض شدید خود را نسبت به ارسال اسلحه به حوثی ها به اطلاع هیئت ایرانی رساند».

هادی فاش کرد که علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن اخیرا نمایندگانی برای هماهنگی با جمهوری اسلامی  به تهران فرستاده است.

وی افزود:«صالح و حوثی ها بر یک طرح 10 ماده ای توافق کردند. یکی از مواد توافق این است که عبدالمالک حوثی نقش رهبر معنوی آینده یمن را ایفا کند و فرزند عبدالله صالح نقش سیاسی کشور را به عهده بگیرد تا با این روش تجربه نظام جمهوری اسلامی را در یمن عملی کنند.»
وی گفت:«علی عبدالله صالح اکنون نقش مشاور سیاسی برای حوثی ها را ایفا می کند».

رئیس جمهور یمن در باره کنفرانس ژنو گفت: «شرکت دولت یمن در کنفرانس ژنو فقط برای بحث و بررسی چگونگی اجرای قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت برای یمن خواهد بود».

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'