سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سفرمحرمانه جان برنان به تل آویو برای بررسی وضعیت هسته ای جمهوری اسلامی

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برای گفت ‌وگو با مقام‌های اسرائیل پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، به صورت «محرمانه» به تل آویو سفر کرده است.

3e74f581-94a4-405a-a423-b09be011a71b_16x9_600x338کیهان نوین:  سفر «برنان» در آستانه پایان یافتن مهلت مقرر برای رسیدن به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در پایان ماه جاری انجام شده است .
روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در شماره روز سه‌شنبه 9 ژوئن به نقل از مقام‌های بلندپایه اسرائیلی گزارش داد، رئیس سیا در تل آویو با مقام‌های اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ژنرال هرزل هالیوی، رئیس اطلاعات ارتش و یوسی کوهن، یکی از مشاوران امنیت ملی اسرائیل دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت‌وگو می کند.

طبق گزارش این روزنامه دو تن از مقام‌های بلند پایه اسرائیلی که خواستند نامشان فاش نشود، گفته اند رئیس سازمان سیا در ملاقات با مقام های سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل در باره برنامه هسته ای ایران و توافق هسته ای و نیز «نقش خرابکارانه ایران در خاومیانه»بحث و گفت وگو خواهند کرد.

با این حال سخنگوی نخست وزیری اسرائیل نتانیاهو و وزارت دفاع این کشور از دادن هرگونه توضیحی به خبرنگاران در باره این دیدار خودداری کردند.
سازمان اطلاعات آمریکا CIA نیز هیچگونه واکنشی در باره گزارش سفر «جان برنان» از خود نشان نداده است.

اسرائیل بارها مخالفت خود را با توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 اعلام کرده است، به همین دلیل همه تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تاکنون با واکنش‌های تند تل آویو مواجه شده است.

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان تا پایان ماه ژوئن فرصت دارند تا به یک توافق جامع دست یابند.
مقامات امنیتی آمریکا بارها بر این نکته تاکید کردند که واشنگتن و تل آویو درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران همکاری نزدیک دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'