سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
احضار سفیر جمهوری اسلامی به وزرات خارجه عربستان به دلیل حادثه مسمومیت شهروندان سعودی در مشهد

احضار سفیر جمهوری اسلامی به وزرات خارجه عربستان به دلیل حادثه مسمومیت شهروندان سعودی در مشهد

اسامه نقلی رئیس اداره اطلاع رسانی وزارت امور خارجه سعودی، «تاسف عمیق» خود را «حادثه درناک مسمومیت» شماری از شهروندان سعودی در شهر مشهد ایران، ابراز کرد؛ حادثه ای که طی آن چهار کودک جان خود را از دست دادند و بیست و هشت تن دیگر زخمی شدند.

56bbb73b-8a62-41c6-b602-7080d578d3d5_16x9_600x338کیهان نوین: اسامه نقلی گفت که پس از حادثه فورا کاردار سفارت سعودی در تهران و مسئولان کنسولگری در مشهد به محل وقوع آن رفتند تا بتوانند با پی گیری اوضاع، به شهروندان آسیب دیده رسیدگی و نیازمندی های پزشکی آن ها را برآورده کنند.

همچنین سفارتخانه فورا با مسئولان وزارت امور خارجه ایران و نهادهای مسئول در مشهد تماس گرفت تا روند تحقیقات جاری را برای آگاهی از ابهامات ماجرا و شناسایی عاملان آن، پی کیری کند. او تاکید کرد که این حادثه از سوی دولت پادشاهی سعودی به طور مستمر پی گیری خواهد شد.

نقلی همچنین خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه اقدام به احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض کرد و مراتب نگرانی ریاض را از حادثه به او ابلاغ کرد. وزارت امور خارجه سعودی همچنین ابراز امیدواری کرد که مقام های ایرانی روند تحقیقات را تسریع بخشند و هرچه سریعتر اقدام به کشف ابهام ها و عاملان حادثه کنند. همچنین از سفیر ایران خواسته شد با سفارتخانه سعودی در تهران و کنسولگری در مشهد همکاری کرده تا به آن ها اجازه جویا شدن از وضعیت جسمی آسیب دیدگان و ارائه تسهیلات و حمایت های لازم برای آن ها داده شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'