سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زندگی 426 کودک با مادرانشان در زندانهای جمهوری اسلامی

زندگی 426 کودک با مادرانشان در زندانهای جمهوری اسلامی

به گزارش رسانه های ایران، زندگی 426 کودک با مادرانشان در زندانهای جمهوری اسلامی، به یک موضوع آسیب شناسی اجتماعی تبدیل شده است.

b4a4cf21-25f3-4cdc-b021-25d8a98a7727_16x9_600x338کیهان نوین: مقامات دولتی جمهوری اسلامی می گویند که سازمان زندانها بودجه کافی برای حل مشکل کودکانی که با مادرانشان در زندانها زندگی می کنند ندارد، و از جامعه مدنی و سازمانهای خیریه برای احداث مهد کودک در کنار زندانهای جمهوری اسلامی کمک خواستند.

مدیر یک انجمن خیریه به رسانه های جمهوری اسلامی گفت: “سازمان بهزیستی به دلیل نداشتن بودجه از تاسیس مهد کودک سرباز می زند، اما خوشبختانه بنیاد کودک ورود خوبی به این موضوع پیدا کرد و امیدواریم کمک کنند تا مهدهای کودک در بندهای زنان زندان‌ها در کل کشور تعمیم یابد.”

این مدیر گفت: “در حال حاضر بر اساس آمار سازمان زندان‌ها حدود 426 کودک همراه مادر در زندان زندگی می‌کنند.”

او افزود: “بر اساس قانون، مادر می‌تواند کودک خود را تا دو سالگی در زندان پرورش دهد اما بالاتر از دو سال بر عهده متولیان امر بخصوص سازمان بهزیستی است.”

مسئول اندرزگاه زنان خراسان جنوبی در باره مشکل کودکان زنان زندانی گفت: “در حال حاضر حدود 70 کودک زیر دوسال در زندان زندگی می‌کنند.” او افزود که بنیاد کودک ماهانه 40 هزار تومان برای هر کودک پرداخت می کند که کافی نیست.

در زندان شهر ری هم 20 کودک زیر 2 سال زندگی می کنند که به گفته یکی از مقامات زندان این کودکان بعد از سن 2 سالگی در اختیار بهزیستی قرار می گیرند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'