سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستگیری خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در فرودگاه برلین توسط پلیس آلمان

دستگیری خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در فرودگاه برلین توسط پلیس آلمان

حمد منصور، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در فرودگاه برلین توسط پلیس آلمان دستگیر شد. علت دستگیری این روزنامه نگار حکم ۱۵ سال حبسی است که سال گذشته دادگاهی در مصر غیاباً برای او صادر کرد. شبکه الجزیره دستگیری همکار خود را نابخردانه توصیف کرد و خواهان آزادی او است.

bazdashtکیهان نوین: به گفته شبکه الجزیره منصور که برای انجام مصاحبه‌ای برای برنامه «بدون مرز» این شبکه وارد آلمان شده بود، شنبه ۲۰ ژوئن در فرودگاه تگل برلین دستگیر شد. این شبکه در سایت اینترنتی خود نوشته است که دولت آلمان اجازه ندارد برای تعقیب و دستگیری کارکنان رسانه‌ها با دولت مصر همکاری کند.

در ویدیو کوتاهی که در شبکه اینترنتی الجزیره منتشر شد منصورکه ملیت مصری_انگلیسی دارد در فرودگاه برلین توضیح می‌دهد که به او اتهام سرقت و تجاوز زده شده‌ است. او همه این اتهامات را ساختگی و دروغ خواند.

پلیس آلمان خبر دستگیری این روزنامه‌نگار ۵۲ ساله را تأیید کرد و گفت که منصور براساس حکم تعقیب بین‌المللی که از طرف مصر صادر شده بود، دستگیر شده است.

سال گذشته دادگاهی در قاهره به‌طور غیابی احمد منصور را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. جرم او شرکت در شکنجه یک وکیل در سال ۲۰۱۱، در میدان التحریر در حین تظاهرات علیه حسنی مبارک اعلام شد.

شبکه الجزیره بعنوان یکی از رسانه منتقد رییس جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی شناخته می‌شود. دولت قاهره معتقد است که شبکه الجزیره، که مقر آن در دوحه است از اخوان المسلمین حمایت می‌کند.

سال گذشته نیز دادگاه قاهره سه روزنامه‌نگار شبکه الجزیره را به اتهام حمایت از اخوان المسلمین به هفت سال زندان محکوم کرد که پس از بررسی مجدد حکم آزاد شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'