سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمله با بمب دستی به یک دفتر رادیویی در پروان

حمله با بمب دستی به یک دفتر رادیویی در پروان

مسولان رادیو دنیای نوین از رسانه های محلی در ولایت پروان در شمال کشور می گویند که مردان مسلح ناشناس با بمب دستی به دفتر این رادیو در شهر چاریکار حمله کرده اند.
d.navinکیهان نوین: مسرور لطفی، معاون رادیو دنیای نوین می گوید، در این حمله که شب شبنه گذشته رخ داد، به کارمندان این رادیو آسیب نرسیده اما او گفت که انفجار این بمب دستی منجر به آتش سوزی شده است.
آقای لطفی افزود که آتش سوزی از سوی کارمندان رادیو خاموش شده است.

تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

پس از این حمله، ماموران پولیس به ساحه رسیده و با بررسی محل رویداد بقایای مواد انفجاری را همراه با یک تلفن و سیمکارت با خود برده اند.

گفته می شود تا اکنون کسی در پیوند با این رویداد بازداشت نشده است.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان این حمله را محکوم کرده و از مقامات محلی در پروان خواسته، که عاملان ان را دستگیر کنند.

این اتحادیه با انتشار اعلامیه ای گفته با مسؤولان امنیتی ولایت پروان تماس گرفته شده، تا عاملان قضیه شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.
رادیو دنیای نوین در سال 1393 در شهر چاریکار به فعالیت آغاز کرد این رادیو برنامه های مختلف خبری، سیاسی، فرهنگی، دینی، حقوق بشری و تفریحی نشر می کند.
پروان از ولایات آرام کشور است اما اخیرا برخی ولایات شمالی شاهد ناآرامی های فزاینده ای بوده است.

خشونت در سال های اخیر علیه خبرنگاران و فعالان رسانه یی در کشور به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

فعالان حقوق خبرنگاران می گویند که عدم مجازات عاملان حمله به خبرنگاران و پیگیری این رویدادها از سوی دولت، به مخالفان آزادی بیان جسارت و جراات بیشتر داده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'