سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
استخبارات پاکستان مسول حمله بر پارلمان

استخبارات پاکستان مسول حمله بر پارلمان

اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید حمله روز دوشنبه به پارلمان این کشور را شبکه حقانی به دستور یک مامور سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) انجام داده است.

150622114650_afghan_parliament_640x360_getty_nocreditکیهان نوین: طرح حمله به ساختمان مجلس افغانستان در پیشاور توسط مولوی شیرین، از افراد شبکه حقانی ریخته شده است. او به دستور یک افسر آی‌اس‌آی به نام بلال این حمله را اجرا کرده است.”

وزارت خارجه پاکستان با انتشار خبرنامه‌ای حمله به پارلمان افغانستان را محکوم کرده، اما تاکنون واکنشی به ادعا‌های اداره امنیت ملی این کشور نشان نداده است.

بعد از ایجاد حکومت وحدت ملی، دولت افغانستان تلاش کرده است روابطش با پاکستان را بهتر کند. در هفته‌های اخیر خبر امضای یک تفاهمنامه امنیتی میان ادارات استخباراتی (اطلاعاتی) دو کشور سروصدای بسیاری ایجاد کرد.

پس از یک دور تلاش‌های کابل برای نزدیکی با اسلام‌آباد، این نخستین باری است که دولت افغانستان اعضای آی‌اس‌آی را متهم به دست داشتن در یک حمله علیه افغانستان می‌کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'