سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ویرانی ۳۰۰ خانه در پی لغزش زمین دربدخشان

ویرانی ۳۰۰ خانه در پی لغزش زمین دربدخشان

۳۰۰ خانه در پی لغزش زمین در دو ولسوالی ولایت بدخشان از بین رفته اند .

kI1399280418-300x124کیهان نوین: رییس آماده‌گی مبارزه با روی‌دادهای طبیعی بدخشان می‌افزاید، ۲۱۴ خانه در روستای توتک تیشکان و ۶۰ خانه در روستای بید کلان یفتل پایین از بین رفته و درزی که به اندازۀ بیش از چهارمتر در زمین روستای توتک تیشکان ایجاد گردیده، در حال افزایش است و احتمال خرابی خانه‌های بیش‌تر در صورت لغزش آن می‌رود.

به گفتۀ وی این روی‌دادها تلفاتی در پی نداشته و اعضای خانه‌واده‌های آسیب‌دیده اکنون در روستاهای نزدیک به سر می‌برند.

این در حالی‌ست که حدود سه‌هفته‌پیش لغزش زمین در ولسوالی خواهان این ولایت سبب کشته‌شدن ۵۲تن به شمول زنان و کودکان گردید و نزدیک به ۲۵۰ خانه‌واده نیز خانه‌های‌شان را از دست دادند.

ولایت بدخشان یکی از ولسوالی‌هایی‌ست که سالانه افراد زیادی قربانی روی‌دادهای طبیعی ناشی از سیلاب، لغزش زمین و برف‌کوچ می‌شوند.

هم‌چنان سال گذشته در روی‌داد لغزش زمین در روستای آب‌باریک ولسوالی ارگوی این ولایت یک روستا و حدود ۳۰۰ خانه زیر خاک و سنگ شدند و صدهاتن نیز به اثر آن کشته و زخمی گردیدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'